Affärsvärldens syn på raggning

 

 'Du är tjej och ser en snygg kille på en fest. Du går fram till honom och säger: "Jag är fantastisk i sängen".

 

Det är direkt marknadsföring.

 

 

 

Du är på fest med en massa kompisar och ser en snygg kille.

En av dina kompisar går fram till honom, pekar på dig och säger: "Hon är fantastisk i sängen".

 

Det är annonsering.

 

 

 

Du ser en snygg kille på ett party. Du går fram till honom, får hans telefonnummer.

Nästa dag ringer du och säger: "Hej, jag är fantastisk i sängen".

 

Det är telefonförsäljning.

 

 

 

Du ser en kille på en fest, slätar till klänningen, går fram till honom, häller upp en drink åt honom och frågar: "Får jag?" Lutar dig fram, låter dina bröst nudda hans arm, rättar till hans slips och säger: "Bara så du vet, jag är fantastisk i sängen".

 

Det är PR (Public Relations). 

 

 

 

Du är på en fest, ser n snygg kille. Han kommer fram till dig och säger: "Jag har hört att du är fantastisk i sängen".

 

Det är ett tecken på ett starkt varumärke (Brand Recognition).

 

 

 

Du är på en fest och ser en snygg kille. han gillar dig men du övertygar honom om att gå hem med din kompis istället.

 

Det är representation

 

 

 

Din kompis kan inte tillfredsställa honom så han ringer dig.

 

Det är tekniskt support.

 

 

 

En kille kommer in på en fest. Han blickar ut över rummet. Inser att han vill ha alla brudar där, så han ställer sig på bordet och skriker: "Jag är fantastisk i sängen!!!"

 

Det är spam.'

 

 

HAHA, jag och Ida kommer aldrig komma iväg, blogga är så mycket roligare. Sitter på msn och Victor skickar störda skämt till oss...

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0